Overgang fra børnehave til Skole

Grundlaget for samarbejdet er Børne- og Ungepolitikkens tre værdier; læring, trivsel og sundhed. De tre værdiers pejlemærker er rammesættende for de professionelles tilgang til samarbejdet om Den gode overgang (Se vedhæftede dokument).

Børneperspektivet er centralt i Rudersdal kommunes arbejde med at skabe den gode overgang fra dagtilbud til skoletilbud. For børnene er der tale om en overgang, der er forbundet med store forventninger til alt det nye, der skal læres; de nye venner, de nye voksne, det nye der skal erfares og læres m.m. Og for nogle er der også bekymringer forbundet med dette. Den Gode Overgang henvender sig til alle ledere og fagpersoner indenfor daginstitution og skole, da det er de professionelles opgave at sikre, at barnet oplever sammenhæng i overgangen, så overgangen bliver god, tryg og fuld af læring.

Den gode overgang.pdf

Shape Created with Sketch.