Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Sådan arbejder vi

Optimal læring og trivsel for alle på Vedbæk Skole

Den gode elev

  • Møder veludhvilet og forberedt til tiden.
  • Deltager positivt og aktivt i undervisningen. 
  • Taler pænt til og om andre. 
  • Anerkender, respekterer og viser interesse for andre. 
  • Overholder aftaler og retningslinjer. 
  • Er nysgerrig, har mod på og lyst til at prøve nyt. 
  • Kender sin egen måde at lære på. 
  • Ved at man lærer af at lave fejl. 
  • Ved, hvad der skal arbejdes med i undervisningen og hvorfor. 
  • Bidrager aktivt til og ser sig selv som en værdifuld del af fællesskabet. 
  • Behandler alt inventar på skolen og skolens bygninger med respekt. 
  • Retter sig efter henstilling og de anvisninger som læreren og ledelsen udstikker. 
  • Eleverne er medansvarlige for det sociale miljø i klassen - for såvel egen som andres trivsel og læring.
     

Det gode hjem

  • Sørger for, at barnet møder veludhvilet og forberedt til tiden. 
  • Støtter barnet i sin forberedelse til skolen og i at deltage positivt i undervisningen. 
  • Anerkender, viser respekt og interesse for skolens ansatte, elever og forældre. 
  • Hjælper barnet med at overholde aftaler og retningslinjer. 
  • Er positiv og åben for forskellige måder at lære på. 
  • Hjælper barnet med at forstå målet med undervisningen og til at reflektere over sin læring. 
  • Støtter op omkring samarbejde og fællesskaber. 
  • Følger med i deres børns skolegang, interesserer sig for såvel deres børns faglige præstationer som deres sociale kompetencer, og ikke mindst taler med deres børn om problemer, udfordringer og glæder ved deres skolegang. 
  • Følger med på AULA og deltager aktivt i skole-hjemsamtaler, forældremøder og anden social aktivitet, der binder deres børns skolegang sammen. 
  • Reagerer positivt på henvendelser fra skolen, uanset om dette er fremkaldt af udfordringer med deres eget barn.
     

Den gode underviser

  • Møder veloplagt og forberedt til tiden. 
  • Er autentisk, positiv og tydelig i sin undervisning og ledelse af klassen. 
  • Anerkender, respekterer og viser interesse for den enkelte elev.
  • Sætter klare og tydelige rammer for aftaler og retningslinjer. 
  • Udfordrer sig selv og er åben over for konstruktiv kritik. 
  • Er fagligt velfunderet og er både i stand til at tænke kreativt og stille åbne opgaver. 
  • Gør undervisningens mål forståelig og foretager løbende evaluering. 
  • Skaber et velfungerende fællesskab, der højner niveauet. 
  • Sikrer, at der tages hånd om elever, der mistrives, og at der gribes ind over for elever, der mobber andre elever
     

Den gode undervisning

  • Finder aktivt sted i et godt visuelt læringsmiljø og tager højde for indlagt fysisk aktivitet og ydre rammer. 
  • Bygger på en god og tryg stemning og giver mulighed for, at eleverne er aktive. 
  • Bygger på, at eleverne har indflydelse på indhold og metode. 
  • Har en klar struktur med tydelige spilleregler. 
  • Giver passende udfordringer til alle elever med mulighed for fremgang. 
  • Er varieret med hensyn til metoder og måder at arbejde på, og tager højde for, at børn har forskellige måder at lære på. 
  • Lægger op til, at eleven reflekterer over sin egen læring. 
  • Veksler imellem at lade elever arbejde individuelt og sammen med andre.
     
Dokumenter